Regulamin Turnieju:
1. Organizator: Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Krościenku Wyżnym
2. Miejsce: Boisko Wielofunkcyjne "Orlik"
3. Termin Turnieju: 10 - 11 lipiec (wtorek, środa) godz. 9.00
4. Zapisy w dniu turnieju do od godz. 8.00 do godz. 9.00
5. System rozgrywek zostanie ustalony w dniu turnieju
Turniej odbędzie się w dwóch kat. wiekowych osobno dla chłopców i dziewcząt
Kat. I. - Szkoła Podstawowa (wtorek)
Kat. II - Gimnazjum (środa)
ZAPRASZAMY
Poniżej przedstawiamy krótki opis podstawowych zasad gry.
(W turnieju 10 i 11 lipca udział biorą drużyny dwuosobowe)
1. Celem gry jest zdobycie 15 punktów w wyniku obrony własnego pola i takich rzutów kółkiem ringo z własnego pola by kółko upadło na pole przeciwnika. Jeśli przeciwnik wyrównał wynik do stanu 14:14 - celem jest zdobycie 2 punktów przewagi. Przy stanie 16:16 zwycięża zawodnik zdobywający 17 punkt.
2. Punkt zdobywa się za każdy błąd przeciwnika, a traci za każdy błąd własny, powodujący wypadnięcie kółka ringo z gry.
3. 9m x 18m - wymiary boiska do ringa ( 2 lub 3 osoby w drużynie)
4. Grę rozpoczyna serwis zza końcowej linii boiska,
5. Serwis następuje na komendę Sędziego Prowadzącego, który pyta obie strony "gotów"? - z jednoczesnym uniesieniem ręki w górę. Po odpowiedzi obu stron "gotów" sędzia wydaje komendę "start", bądź daje sygnał gwizdkiem i opuszcza rękę w dół .
6. W grze dwoma kółkami upadek każdego z nich (popełnienie błędu) powoduje utratę 1 punktu.
7. W grze 2 kółkami "net" jednego z kółek nie przerywa gry drugim kółkiem i nie powoduje utraty punktu ("zero punktów") niezależnie od liczby kolejnych "netów".
8. Jeśli w czasie serwu lub wymiany rzutów kółka zderzą się, punkt traci strona, na której polu kółko upadło, bądź strona, której kółko upadło poza boiskiem ("aut").
9. Kółko zawsze musi być rzucane poziomo (równolegle do boiska)
10. Technika rzutu jest dowolna, jednakże rzut rozpoczęty - musi być kontynuowany w tym samym kierunku. Zatrzymanie ruchu albo zmiana kierunku rzutu w czasie jego wykonywania ("zwód") powoduje utratę punktu.
11. Kółko może być chwytane tylko jedną ręką i tą samą ręką musi być odrzucone
12. Schwytane kółko powinno być odrzucone jak najszybciej.
12. Gdy jedno kółko upadnie gra nie jest przerywana tylko kontynuowana już tylko jednym ( drugim ) kółkiem